23.10.2019. 13:57:00   
Hrvatska odredila cilj: Postati vodeće kamping odredište u Europi

Na slikama: Nenad Skuflić, Goran Mrvoš, Veljko Ostojić i Loek van de Loo; Veljko Ostojić, Sonja Brocca-Nastić, Branko Marlot i Adriano Palman (2.)

 

Prema ocjeni Vodiča kampova njemačkog ADAC-a, hrvatski su kampovi po kvaliteti drugi u Europi, odmah nakon nizozemskih, a na prvom su mjestu po trgovačkoj i ugostiteljskoj ponudi, što je potvrda kako Hrvatska ima iznimnu mogućnost za razvoj ove djelatnosti, a cilj je postati vodeće kampersko odredište u Europi - zaključeno je na 13. Kongresu hrvatskog kampinga koji se održao u Svetom Martinu na Muri u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske (KUH). 

 

"Ulaganje u kvalitetu turističke ponude u korelaciji je s povećanjem potrošnje gostiju, a u dijelu kampinga samo u ovoj godini imamo 15 novokategoriziranih kampova i to visoke kategorije. Budućnost kampinga je zasigurno u ekološkom pristupu što je sukladno i našoj strategiji kojoj je naglasak na održivosti", kazao je ministar turizma Gari Cappelli.

 

Kampovi u hrvatskom turizmu sudjeluju sa čak 23 posto kapaciteta i 22 posto noćenja. Mofu ugostiti 248.522 osoba, godišnje ostvaruju oko tri milijuna dolazaka i gotovo 20 milijuna noćenja. Od njih ukupno 785, skoro su dvije trećine mali obiteljski kampovi, a ostalo su srednja i velika kamperska odmarališta, odmorišna kamping naselja. Danas ih čak 39 posto ima standard 4+ zvjezdica, dok je 2007. takvih bilo tek devet posto. Uz to, danas ostvaruju čak 45 posto više noćenja nego 2007.

 

Stabilizacija i zadržavanje konkurentnosti

"Rezultati ove sezone pokazuju kako se hrvatski kamping stabilizira i zadržava jedno od ključnih mjesta u Europi, iako se bilježi blagi pad 0,4 posto. Ponavljanje ovakvih rezultata bit će moguće samo dodatnim ulaganjima, a za privlačenje gostiju važna je suradnja svih sudionika - od lokalne do nacionalne zajednice, pa do poslodavaca, proizvođača i zaposlenika. Možemo postati i vodeće kamping odredište na Sredozmelju i vjerujemo kako ćemo zajedničkim pristupom razvoju u tome i uspjeti", kazao je Veljko Ostojić, predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.

 

U stručnom dijelu raspravljalo se o rezultatima ovogodišnje kamping sezone, problemu turističkog zemljišta, trendovima, mogućnostima promocije i privlačenja turista s poljskog i slovenskog tržišta, kao i otvaranju novih. 

Bilo je riječi i o metodologiji i postupku provođenja inspekcijskog nadzora, mogućnostima korištenja kriptovaluta u kampovima, a u izložbeno-sajamskom dijelu posjetitelji su mogli vidjeti najbolje prakse i trendove koji nas očekuju u budućnosti - od najnovijih modela mobilnih kućica i glamping šatora do raznovrsne opreme i ponude usluga u kampingu. 

Sve veći broj izlagača i posjetitelja na ovogodišnjem kongresu pokazao je kako se kamping industrija snažno razvija u Hrvatskoj, ali i okruženju. Ona više ne obuhvaća samo ponudu smještaja, već sve više raste proizvodnja i ponuda kamping opreme u Hrvatskoj - od mobilnih kućica do softwarea koji visokom kvalitetom konkuriraju najboljim proizvodima na tržištu u Europi. 

 

Nagrađeni najbolji kampovi i pobjednici

Posebno priznanje za kvalitetu Croatia's Best Campsites dobili su Falkensteiner Premium Camping Resort Zadar i Lavanda, a OK mini camps nagrade dobili su Val Vidal, Terme Jezerčica i Vita.

Slovenska priznanja za kvalitetu kampova Naj Kamp Adria 2019. za velike kampove dobili su Valkanela, Čikat i Straško, a za male Polidor, Mali i Slanica.

Ovogodišnji laureati koji su dali poseban doprinos razvoju kampinga u Hrvatskoj su Sonja Brocca-Nastić, iz Grupe kampova Arena Medulin, Arena Stoja i Arena Indije, Livijano Kocijančić iz Istraturista i Petar Perković, dugogodišnji član KUH-a.

 

KUH je najjača i najstarija strukovna udruga hrvatskih kampova čije članice bilježe 92 posto kamping kapaciteta i zajednički rade na pozicioniranju unutar turističkog sektora, ali i cjelokupnog hrvatskog gospodarstva pred kojim su i dalje izazovi. 

 

Copyright (c) Turistplus
www.turistplus.hr