21.1.2020. 7:25:00   
Pilates i nakon sportskih ozljeda

Pilates povećava pokretljivost i snagu tijela, te razvija kontrolu disanja, korištenja mišića i poboljšava samokontrolu. Pilates potiče korištenje dubokih Core mišića koje svjesno ne možemo sažimati i na taj način učvršćuje središnji dio tijela i uvelike utiče na pravilno držanje i na bolna leđa. Koristi od pilatesa su mnogobrojne pa se preporuča nakon raznih, posebice sporskih, povreda, izgrađuje tonus mišića, postiže veća fleksibilnost, uspostavlja bolji doživljaj vlastitog tijela, poboljšava disanje i postiže psihičko opuštanje.

 

Pilates na spravama

Pilates na spravama susrećemo u sve više pilates studija. Koristi ih se za osobni trening, za rad s trudnicama, kod raznih povreda itd. Najpoznatija pilates sprava je Reformer, a sastoji se od drvenog okvira u kojem je pomična ploča pričvršćena oprugama. Kako bi se ova sprava pravilno koristila neophodno je potpuna kontrola i znanje instruktora.

Ukoliko iz nekog razloga ne smijete ili ne želite dodatno opterećivati zglobove, srce i pluća, a tjelesna aktivnost vam je neophodna ili jednostavno uživate u vježbanju, pokušajte s pilatesom, pa čak iako ste muškarac. U ovoj metodi nema ništa feminiziranog, to je samo vježbanje koje se izvodi na drugačiji način.

Ovaj način vježbanja osmislio je još početkom dvadesetog stoljeća Nijemac Jeseph Pilates, rođen 1880. godine kraj Düseldorfa. Slabog zdravlja kao dijete, čvrsto je odlučio sam sebi pomoći. Počeo je proučavati i baviti se raznim sportovima i načinima vježbanja. Koristeći sprave koje je sam osmislio, tijekom Prvog svjetskog rata pomogao je bolesnicima i ranjenicima vezanim uz krevet.

 

Nekada tajna dostupna samo bogatima

Već godinama plesači koriste pilates metodu vježbanja kako bi svoje tijelo učinili gipkim, održali tjelesnu i duševnu spremnost te postigli mekoću pokreta. Iako je godinama bila čuvana tajna i dostupna samo bogatima, danas je ova vrsta vježbanja dostupna svima. Prvi Pilates studio otvoren je u New Yorku 1923. godine.

 

Točnost i isključivost

Iako se često Pilates dovodi u neposrednu povezanost s velikim loptama za vježbanje (fitball), on se u stvari dijeli na vježbanje na pilates na prostirci i pilates na spravama. 

Pilates na prostirci češće susrećemo, budući da je dostupniji velikom broju zainteresiranih vježbača. Obično se izvodi kao osobni trening ili u manjim grupana od dvoje do šest polaznika. Mnogi fitness centri su ga uvrstili u ponudu pa su u tom slučaju grupe veće, a sposobnost voditelja da prenese točnost i isključivost u izvođenju svake vježbe je od presudne važnosti za postizanje cilja. Postoji više različitih škola pilatesa budući da su tijekom vremena instruktori mijenjali poneke vježbe i prilagođavali ih, temeljem stečenog iskustva, svojim potrebama.

 

Tridesetak vježbi

Najčešće susrećemo tridesetak različitih vježbi koje se razlikuju po izvedbi i snazi izvođenja. Osnovna zamisao izvođenja tih vježbi je da kada jedan mišić izvodi vježbu i zateže se drugi mišić se isteže, tako da u gotovo svim vježbama imamo uključenu snagu mišića i fleksibilnost drugog mišića. Svaku od tih vježbi se izvodi na točno određeni način isto kao što je disanje za svaku vježbu posebno. Upravo zbog toga pilates iziskuje ozbiljan pristup, dobrog instruktora i u početku postupno upoznavanje sa svakom vježbom i svim njezinim oblicima izvođenja. 

Kako bi ih se lakše zapamtilo i bolje izvodilo, svaka vježba ima svoje ime, pa se tako prva u nizu vježbi za trbušne mišiće naziva The Hundred (stotica), pa zatim Seal (tuljan), Saw (pila), itd. 

Zapamtite, pilates metoda vježbanja poboljšava tjelesnu spremnost i učvršćuje mišiće tijela.

 

Copyright (c) Turistplus
www.turistplus.hr