4.6.2020. 7:00:00   
Makovnjača na dijetalan način

Makovnjača na dijetalan način

Pripremite (za 22 komada):

 

Tijesto: 22 dag brašna, 4 dag margarina, 1,2 dcl mlijeka, 1 žumanjak, 10 ml tekućeg sladila koje se može kuhati, 1/2 kocke svježeg kvasca.

 

Nadjev: 22 dag mljevenog maka, 2 žlice ruma, 25 ml tekućeg sladila, 1 dcl mlijeka, koricu jednog (nešpricanog) domaćeg limuna, cimet i dvadesetak grožđica.

 

PripremaU brašnu načinite udubinu u koju stavite kvasac i malo toplog mlijeka, ostavite desetak minuta. Dodajte margarin rastopljen u toplom mlijeku, tekuće sladilo i žumanjak. Sve dobro izmješajte i ostavite da se diže pokriveno krpom u toploj pećnici jedan sat.

 

Nadjev: Mljeveni mak prelijte kipućim mlijekom, dodajte tekuće sladilo, rum, cimet, naribanu koricu limuna i dvadesetak grožđica.

 

Tijesto razvaljajte prema veličini lima za pečenje, namažite nadjevom, savijte (napravite štrucu) te ostavite da se diže u toploj pećnici još 30 minuta. Pecite u pećnici četerdesetpet do pedeset minuta. Kad se ohladi, izrežite na 22 komada.

 

Po osobi (1 komad): 584 kJ (139 kcal), što odgovara: 1 jedinica kruh i zamjene 1 jedinica masnoće i zamjene.


Slastice u izuzetnim prilikama mogu zamijeniti jedan od dijetnih obroka

Slastice u izuzetnim prilikama mogu zamijeniti jedan od dijetnih obroka. Recepte za slastice koji slijede pokušali smo prilagoditi energetskom sastavu primjerenom dijetnoj prehrani. Recepti slastica ne sadrže konzumni šećer. Šećer je zamijenjen sladilom bez energetske vrijednosti koje se može kuhati. Svi su drugi sastojci koje slastice sadrže visoke energetske vrijednosti (masnoće, jaja i drugo). 

(Pripremio: dr. Ratimir Kovačević)

 

Copyright (c) Turistplus
www.turistplus.hr